Ik wilde dichterbij huis gaan werken. Bij toeval kwam ik een vacature tegen voor een directiesecretaresse bij Bejo. Het paste prima bij mijn HBO-opleiding Accountmanagement van Schoevers, maar ik dacht wel: “Wat moet ik bij zo’n boerenbedrijfje?” Dat bleek heel erg mee te vallen. De grootte van het bedrijf en de sterke internationale banden verrasten mij enorm. Ik heb na een jaar de overstap gemaakt naar de Verkoopadministratie waar ik alweer jaren met veel plezier werk.

Mijn klanten zijn bijna collega's

Het leukste aan mijn werk is het klantcontact. Ik heb vooral te maken met dochterondernemingen en dealers. Het zijn klanten, maar het voelt als collega’s. We kennen elkaar. Onze klanten hebben allemaal een persoonlijk aanspreekpunt met wie ze direct contact op kunnen nemen. Samen zorgen we ervoor dat de orders op de juiste manier in het systeem komen en tijdig worden uitgeleverd.

Het contact is erg persoonlijk en gemoedelijk. Dat is toch uniek voor een bedrijf van deze omvang? Veel contact verloopt via de email en de telefoon. Vaak ontmoeten we de klanten uiteindelijk ook ik in levende lijve. Dat versterkt de onderlinge verstandhouding nog meer.

Het contact gaat verder dan alleen het verwerken van orders. Een collega had een keer een klant in Oost-Europa die een drieling kreeg. In dat land was geen driepersoonskinderwagen te vinden. Dus werd er hier één voor hem geregeld. Hij was zo dankbaar. Dat soort persoonlijke momenten; daar doe je het voor. 

Behalve het intensieve contact met de klant, is de omgang met mijn collega’s ook enorm belangrijk. Bij Bejo is iedereen gelijk, benaderbaar en heel familiair in de omgang.  Dit is voor mij de reden dat ik hier al jaren met heel veel plezier werk. 

Hou jij van persoonlijk contact en help je graag anderen?  Dan is Bejo de juiste werkplek voor jou.